5 Moduri De A-ti Optimiza Afacerea In 2015

ArticolCH1

Dincolo de rezolutiile personale, inceputul de an este momentul oportun pentru o analiza amanuntita a afacerii tale. Ce a mers in anul care tocmai a trecut, ce trebuie inlaturat sau imbunatatit si, mai ales, care sunt modalitatile de optimizare dictate de tendintele emergente in materie de afaceri sunt intrebari la care fiecare antreprenor ar trebui sa raspunda, atat teoretic cat si practic.

Nu stii de unde sa incepi? Iata ce sfaturi ofera expertii pentru 2015:

Rafineaza-ti identitatea

Asa cum limbajul corpului si expresia fetei tale influenteaza parerea pe care un necunoscut si-o face despre tine, la fel de mult cantaresc, in fata potentialilor clienti, si elementele care comunica vizual diverse aspecte ale afacerii tale: logo-ul, site-ul, cartile de vizita, materialele promotionale etc. Acestea sunt menite sa capteze atentia si sa „vorbeasca”, intr-un timp foarte scurt, despre misiunea si valorile brandului tau. Asadar, este foarte important ca afacerea ta sa aiba o identitate vizuala relevanta, autentica, bine definita si usor recognoscibila – de la culori si simboluri grafice pana la fonturi si copy. Toate brandurile de succes se folosesc de elementele specifice identitatii lor pentru a crea continut vizual cu ajutorul caruia sa-si livreze mesajele intr-un mod cat mai eficient, atat in mediul online cat si in offline. Astfel, in mintea consumatorului se creeaza o asociere intre aceste elemente si valorile sau mesajele comunicate. Mai mult decat atat, stiai ca, pentru 48% din userii sau vizitatorii unui website, designul acestuia este factorul principal in determinarea credibilitatii afacerii respective? Iata cat de mult conteaza prima impresie, mai ales in afaceri!

Adapteaza-te la tehnologiile prezentului

Intr-o lume in care, la nivel global, sunt aproximativ 2 miliarde de utilizatori de smartphones (dintre care 7,5 milioane de utilizatori sunt romani, conform acestui studiu) , este imperativ sa-ti optimizezi website-ul pentru a fi accesat cu usurinta de pe dispozitivele mobile. Aceasta optimizare, insa, nu trebuie facuta doar la nivel de ansamblu ci trebuie sa ia in calcul si elemente de uzabilitate ca: imagini care sa se incarce repede, formulare care pot fi completate cu usurinta de pe mobil, informatii utile vizibile si usor de accesat (link-uri de download, date de contact etc.). Toate aceste imbunatatiri vor contribui, intr-un final, la cresterea ratei de conversie.

Inlatura ceea ce nu este necesar sau benefic

Daca insisti de ceva timp cu o strategie sau pe o platforma care nu da roade, indiferent cat de promitatoare ar suna in teorie, e timpul pentru o schimbare. Uneori, cel mai greu lucru pe care-l putem face atat in viata de zi cu zi cat si in afaceri, este sa renuntam la o idee sau la un lucru drag noua in care am investit timp, bani, eforturi si sperante. Insa, dupa cum spunea si Albert Einstein, ar fi o nebunie sa faci acelasi lucru la nesfarsit si sa astepti rezultate diferite. Asadar, fa un pas in spate si arunca o privire atenta si mai ales obiectiva asupra imaginii de ansamblu: ce piese din puzzle-ul afacerii tale nu-si (mai) gasesc rostul?

Interactioneaza

Indiferent de natura si targetul afacerii tale (B2C sau B2B), in spatele oricarui telefon, email sau logo se afla oameni. Oameni reali, cu personalitati, dorinte si necesitati reale. Nu-ti fie teama sa treci dincolo de intrebarile si raspunsurile standard si sa initiezi o discutie autentica – rezultatele s-ar putea sa te surprinda. Cum sa faci asta? Printr-o abordare deschisa, interesata, care sa invite la dialog sau care sa trezeasca reactii. Publica in mod constant informatii interesante si utile pe retelele sociale (dar care sa nu vorbeasca DOAR despre tine), publica continut relevant pe website si nu-l trata doar ca pe un catalog anost de produse si servicii, creaza oportunitati pentru a interactiona cu publicul tinta in afara granitele tranzactiilor comerciale, pune intrebari si, nu in ultimul rand, invata sa asculti. Astfel, vei incuraja reactii sincere a caror importanta este vitala pentru ca, dincolo de perceptii, laude sau critici, iti vor oferi ocazia pretioasa de a-ti cunoaste clientii si de a afla cum sa le vii mai bine in intampinare.

Ofera

Stim, capitalismul nu este un sistem construit pe acte de binefacere ci pe principii economice al caror scop final este profitul. Insa caritatea nu este un gest rezervat doar celor din topul Fortune 500. Invata sa oferi si acest lucru nu-ti va imbunatati doar karma ci si imaginea ta si a afacerii tale. Nu ai buget? Nicio problema, sunt multe alte lucruri pe care le poti face pentru a-i ajuta pe cei din jur: poti organiza o strangere de fonduri pentru o cauza pe care o sustii sau te poti oferi ca voluntar. Dincolo de capitalul de imagine castigat, asemenea experiente iti dau ocazia de a avea un impact pozitiv in comunitatea din care faci parte, fapt prin el insusi o rasplata.

Succes!