Liviu Taloi: Cele Mai Mari Temeri și Greșeli în Marketing Online

 

Un interviu în care aflăm ce înseamnă marketingul online, cum faci marketing pentru a vinde niște pantofi roșii și de ce e important să faci fetele fericite! 🙂

Liviu Taloi este Co-Fondator al proiectului ECOMpedia.ro si Community Manager pentru GPeC (Gala Premiilor e-Commerce).

Are peste 15 ani de experiență în marketing online și peste 10 în e-commerce. A ținut, printre altele, poziția de PR Manager la eMAG. În 2005, a fondat o companie de consultanță web specializată în e-commerce și evaluare de site-uri, Web Audit. 

Liviu este unul dintre speakerii de la Open Connect Summit#5 și ne vorbește pe 19 mai din experiența lui directă de aproape 20 de ani în marketing și marketing online.

L-am rugat să îmi răspundă la câteva întrebări despre temerile și greșelile cele mai frecvente pe care le fac proprietarii de afaceri atunci când vor să foloseasă marketingul online.

Am vrut să fie ca un “sneak preview” pentru evenimentul de pe 19 mai.

Ce a ieșit, te las pe tine să descoperi în video.

Au fost și câteva momente involuntar haioase, inclusiv o mică întrerupere pentru că m-a sunat cineva în timpul interviului.

Una peste alta, am aflat lucruri de valoare și ne-am și distrat. Începe să-mi placă treaba cu interviurile live.

“Teicăuei-uri”

Uite cele mai importante “teicăueiuri”(așa cum se spune la noi la români sau la englezi “take away”:) ) din discuția cu Liviu.

0’00”-5’00”Aflăm de la Liviu cum învăța el marketing online din reviste tipărite în anul 1997.  

  • Cum a ajuns să fie PR la Emag făcând usability când încă nu știa că așa se numește. 

5’46” – 9’50” – Intrăm în detalii despre temerile și greșelile celor care vor să facă marketing online pentru afacerea lor.  

  • Ce este marketingul și care este scopul lui
  • Orice site are un scop, chiar dacă este al unei asociații non-profit sau un blog personal
  • De la misiune și scop trebuie să pleci atunci când îți construiești planul de marketing

10:00 – 13’00”– De ce e important să faci fetele fericite purtând pantofi roșii?

  • Totul pleacă de misiunea companiei
  • Ce este un measurement plan și ce legătură are el cu pantofii roșii
  • Tot comerțul este unul emoțional, marketingul se adresează de fapt emoțiilor consumatorilor. 

“Deși credem că facem cumpărăturile rațional, luăm decizia emoțional iar apoi căutăm motive raționale pentru a ne justifica decizia de cumpărare”

13:26 – Mai este nevoie de AIDA?

  • Ce este AIDA și cum se aplică în marketingul online
  • Cât timp ai să reții atenția consumatorului pe siteul tău – la ora actuală în jur de 5-8 secunde

14:15 – De ce ai nevoie de claritate în mesajele tale de marketing

  • cum își ajută Liviu clienții să-și expună mesajul cât mai clar și ușor de digerat indiferent că vinde pantofi roșii sau servicii bancare

16’13” – Marketingul online nu pleacă de la AdWords

E important să știi ce vinzi, cui vinzi și să formulezi clar mesajul pentru clientul tău.

  • Ce părere are Liviu despre folosirea avatarelor în marketing
  • Când poți începe să folosești instrumentele de marketing online și cum calculezi bugetul alocat ca să ieși pe profit

19’00” Despre ce va vorbi Liviu la Open Connect Summit#5 pe 19 mai?

  •  business, KPI-uri “key performance indicators”
  • ce înseamnă să măsurăm corect ca să ne merităm banii ca experți în marketing 
  • measurement plan
  • ecuația comerțului online care se aplică la orice fel de business online
  • ce facem ca să ne fie bine în marketing online, să facem profit

21’49” – Concluzia “apoteotică” se poate vinde ORICE online! Chiar și cuie 🙂

Ca să îl vezi pe Liviu și pe ceilalți experți în marketing online la Open Connect Summit#5 dă click mai jos.

Pe curând, 

Raluca

 

OCS5_speakers